SEOE

P&C I
MODA PRZYJAZNA ŚRODOWISKU

Branża mody stoi w obliczu wielu wyzwań, które w P&C traktujemy bardzo poważnie. Obejmują one ochronę środowiska, odpowiedzialne korzystanie z zasobów naturalnych oraz dążenie do sprawiedliwości społecznej. Przywiązujemy dużą wagę do tego, aby móc oferować naszym klientom wyłącznie produkty spełniające określone standardy: humanitarne warunki produkcji, poszanowanie przepisów dotyczących prawa pracy obowiązującego w danym kraju oraz z uwzględnienie ochrony środowiska.

W ramach tej świadomości ważna jest dla nas współpraca z markami, które realizują koncepcję zrównoważonego rozwoju i promują modę przyjazną środowisku.

CO OZNACZA MODA PRZYJAZNA ŚRODOWISKU?

Zielona moda, moda ekologiczna, moda zrównoważona, slow fashion, fair fashion: moda przyjazna środowisku ma niejedno oblicze. Co mają ze sobą wspólnego?

CEL
POZYTYWNA, TRWAŁA ZMIANA –
DLA NAS I NASZEJ PLANETY.

Marki promujące modę przyjazną środowisku są wierne standardom, które przeciwdziałają ekologicznym, ekonomicznym i społecznym problemom naszych czasów.

Chronią nasze środowisko naturalne, działają w ramach sprawiedliwego handlu i dbają o dobrostan zwierząt lub dobre warunki pracy. Cieszymy się, że współpracujemy z partnerami, realizującymi na różne sposoby ideę mody przyjaznej środowisku i których kolekcje pokazują, jak różnorodna jest ta koncepcja.

ECOALF

Ecoalf koncentruje się na temacie upcyklingu. W procesie produkcyjnym używane są wyłącznie materiały pochodzące w surowców wtórnych. Sieci rybackie, plastikowe butelki PET, zużyte opony lub odpady postkonsumenckie stają się w ten sposób bazą dla produktów wysokiej jakości.

„BECAUSE THERE
IS NO PLANET B.”

W ramach projektu "Upcycling the Ocean" Ecoalf angażuje się w oczyszczanie oceanów. We współpracy z lokalnymi rybakami marka filtruje odpady z oceanów, a następnie przetwarza je na najwyższej jakości przędzę do produkcji tkanin, odzieży i akcesoriów. Do tej pory recyklingowi poddano ponad 70 milionów plastikowych butelek i około 60 ton sieci rybackich.

Produkty Ecoalf nie powinny w niczym ustępować tym niepochodzącym z recyklingu. Najwyższa jakość, innowacyjny design i właściwości techniczne pokazują, że moda może funkcjonować także bez nadmiernego wykorzystania zasobów naturalnych. Ecoalf jest pierwszą hiszpańską marką, która otrzymała certyfikat B Corp™ i spełnia wymagania Global Recycled Standard (GRS).

ODKRYJ ECOALF › ODKRYJ WIĘCEJ PRODUKTÓW PRZYJAZNYCH ŚRODOWISKU ›
ECOALF
ECOALF

SAVE THE DUCK

Save the Duck angażuje się w ochronę zwierząt, jest także coraz bardziej aktywna w temacie oczyszczania oceanów oraz kwestii uczciwej i przyjaznej dla środowiska produkcji.

save the duck

„WE RESPECT
ANIMALS.”

Marka otrzymała liczne certyfikaty i nagrody za swoją koncepcję zrównoważonego rozwoju. Save the Duck jest certyfikowany przez Bluesign® i OEKO-TEX®. Za swoje zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska i zwierząt, Save the Duck została uhonorowana nagrodą VEGAN FASHION AWARD Germany, a w 2016 roku otrzymała od organizacji PETA tytuł "Innovator for Animals".

Uwzględnienie surowych kryteriów w zakresie zrównoważonego rozwoju, efektywności wykorzystania zasobów, bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w miejscu pracy ma decydujące znaczenie dla uzyskania w dalszej perspektywie czasowej kolejnych ważnych certyfikatów.

ODKRYJ SAVE THE DUCK › ODKRYJ WIĘCEJ PRODUKTÓW PRZYJAZNYCH ŚRODOWISKU ›

G-STAR RAW

„FOCUS: PEOPLE
AND PLANET”

Dla G-Star liczy się nie tylko estetyka, ale także wpływ produkcji na człowieka i naturę. Nasze zdjęcia pokazują Chinh z Wietnamu i Praveen z Indii, które pracują w fabrykach Saitex Vietnam i FFI Global, będących wieloletnimi partnerami G-Star. Tam z ogromną starannością wytwarzane są produkty dla holenderskiej marki denim. Dzięki pasji do jakości i innowacyjnego designu, marka stale rozwija swój styl i zmienia jednocześnie produkcję jeansu na bardziej przyjazną środowisku.

JEANS JAKO SERCE KOLEKCJI

Uprawa i zbiór bawełny wymagają dużej ilości wody i pestycydów. G-Star chcąc zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko naturalne, koncentruje się na alternatywnych rozwiązaniach. Dlatego też wykorzystuje prawie wyłącznie włókna przyjazne dla środowiska, takie jak bawełna organiczna i TENCEL™, a także różne materiały pochodzące z recyklingu. Rezultat: wysokiej jakości jeansy, które są produkowane uczciwie oraz z szacunkiem dla ludzi i przyrody.

ODKRYJ G-STAR RAW › ODKRYJ WIĘCEJ PRODUKTÓW PRZYJAZNYCH ŚRODOWISKU ›

LEVI'S®

Levi's

„WIĘCEJ DAWAĆ.
MNIEJ BRAĆ”

Dobro społeczne pracowników i odpowiedzialne korzystanie z zasobów są ważnymi czynnikami w Levi's®. Marka deklaruje, iż jej celem jest wprowadzenie zmian w tych obszarach.

Już teraz Levi's® wykorzystuje innowacyjne technologie w celu rozwiązania problemu recyklingu wody. W 2018 roku 67% wszystkich jej denimowych produktów powstawało za pomocą procesów, które pozwalają zaoszczędzić do 96% wody. Do 2020 r. liczba produktów z jeansu wytwarzanych w procesach WaterLess® ma wzrosnąć do 80%. Niedawno ogłoszona strategia działania w zakresie wody ma również na celu zmniejszenie o połowę zużycia wody w fabrykach i zakładach przetwórczych do roku 2025. Poszczególne cele różnią się w zależności od lokalizacji, aby zapewnić ograniczenie zużycia wody do minimum w krajach o ograniczonych zasobach wodnych.

W celu zapewnienia zrównoważonego rozwoju Levi's® ściśle współpracuje również z dostawcami. Inicjatywa "Lepsza bawełna" dostarcza rolnikom uprawiającym bawełnę know-how w zakresie uprawy wymagającej mniejszego zużycia wody i mniejszej ilości środków chemicznych do ochrony roślin. Levi's® promuje także równość, tolerancję i akceptację wśród pracowników na całym świecie poprzez Program Worker Well-Being.

ODKRYJ LEVI'S® › ODKRYJ WIĘCEJ PRODUKTÓW PRZYJAZNYCH ŚRODOWISKU ›

TOMMY HILFIGER

„MADE WITH CARE”

Główny motyw nowej kolekcji Tommy Hilfiger: Rethink! Istniejące procesy i procedury zostały na sezon jesienno-zimowy 2019 r. przemyślane od nowa i dostosowane pod kątem zrównoważonego rozwoju. Po raz pierwszy stworzono kolekcję, która koncentruje się na materiałach przyjaznych środowisku i pochodzących z recyklingu. A to dopiero początek!

MAKE RECYCLED POSSIBLE.
MAKE ZERO WASTE POSSIBLE.

W przypadku nowej odzieży wierzchniej marka wykorzystuje dużą część materiałów pochodzących z recyklingu, takich jak butelki PET. Tommy Hilfiger dystansuje się również wobec konwencjonalnego puchu i zastępuje go materiałami z odpadów tekstylnych pochodzących z recyklingu. Izolacja ekologiczna pokazuje, że ocieplenie odzieży wierzchniej może być również produkowane w sposób przyjazny środowisku - bez uszczerbku dla jakości.

MAKE ORGANIC POSSIBLE.

Tommy Hilfiger sięga również po bawełnę organiczną, uprawianą w sposób chroniący zasoby naturalne. Nowe produkty basic znanej marki łączą w sobie najwyższe standardy jakości i designu z ochroną środowiska.

ODKRYJ TOMMY HILFIGER › ODKRYJ WIĘCEJ PRODUKTÓW PRZYJAZNYCH ŚRODOWISKU ›
Tommy Hilfiger
Tommy Hilfiger