Fred Perry

Choć dziś Fred Perry dla wielu kojarzy się przede wszystkim z najwyższej jakości odzieżą łączącą w sobie sportowego ducha ze stylem vintage, to wciąż dla mas Brytyjczyków nazwa to nie tylko synonim marki, ale także pamięć o wybitnym tenisiście, wielokrotnym triumfatorze turniejów wielkoszlemowych. Doświadczenie i kontakty zdobywane na kortach całego świata oraz pomysłowość to połączenie gwarantujące sukces. Już w rok po oficjalnym zakończeniu kariery przez Freda Perry’ego powstała marka odzieżowa z charakterystycznym logo. Do dziś wieniec laurowy na koszulce, bluzie, sportowych butach lub sukience oznacza najwyższą jakość i brytyjski sznyt.

Kultowe kreacje Fred Perry

Wyróżnikiem pierwszych projektów marki Fred Perry były najwyższej jakości bawełna o splocie pique, wytrzymała, nierozciągliwa oraz dobrze przepuszczająca powietrze. Koszulki polo Fred Perry zachwycały i zachwycają smukłym kształtem oraz dbałością o detale. Kształt koszulki właściwie do dziś nie został zmieniony. Niekiedy tylko projektanci lekko go modyfikują, dostosowując do zmieniających się sylwetek nowych klientów. Ale już na pierwszy rzut oka, choćby po ściągaczach i kołnierzyku, widać ponadczasowy pomysł na koszulkę polo. Funkcjonalność i forma spotkały się w jednym projekcie. Kultowość koszulek Fred Perry doceniała brytyjska młodzież, także ta o niepokornym duchu. Wieniec laurowy to symbol łączący modsów, punk rockersów i skinheadów. Dziś jest nieco inaczej, bo marka wkroczyła na salony i ulice nie tylko brytyjskie i europejskie.

Początki brandu Fred Perry

Początki Fred Perry Sportswear to koszulki polo. Kolejne lata to szerszy asortyment zarówno dla mężczyzn, jak również gustowna odzież damska. Tradycyjne w formie T-shirty, bluzy z zapinane na suwak, koszule w kratę, kurtki typu Harrington, parki, sukienki i spódnice także zachwycają urokiem vintage. Nie starzeją się. Ujmują szczegółami i wysoką jakością wykonania również dodatki, jak paski, torebki, torby i portfele. Cenione są też buty sportowe, pasujące do wielu stylizacji. Można śmiało stwierdzić, że symbol wieńca laurowego został doskonale dobrany do wizerunku marki. Charakterystyczne i jednocześnie subtelne logo jest świadectwem tożsamości, rozwoju i tradycji. Jakość oraz odrzucanie popularnego blichtru to współczesne wyróżniki firmy, którą przed dekadami założył brytyjski tenisista, pochodzący z klasy robotniczej Fred Perry.

Fred Perry
  1. 1
  2. Strona 1 / 4
  3. 4